Letošnje geslo “Zakaj imam rad/a svojo šolsko knjižnico” poudarja samoreflektivno – čustveno komponento pomena šolskih knjižnic posameznikom in skupnostim. Šolske knjižnice so nujno potrebne pri razvoju medosebnih kompetenc, spodbujanju k strpnosti s sprejemanjem drugačnosti in pri razvoju posameznikovega kritičnega mišljenja, šolski knjižničarji pa so pomemben člen med učencem, učitelji in starši s sodelovanjem pri medpredmetnem poučevanju, razvijanju učnih strategij, razvijanju različnih vrst pismenosti, razvijanju kritičnega mišljenja in ostalih kompetenc, ki so potrebne za delovanje v današnji družbi.
S praznovanjem mednarodnega meseca šolskih knjižnic spodbujamo k razmišljanju o široki paleti dejavnosti, s katerimi knjižnice učence in starše opremljajo za življenje.
Ideje za dejavnosti:
- Na spletni strani šolske knjižnice/šole predstavimo mednarodni dan šolskih knjižnic.
- Učencem in strokovnim delavcem šole spregovorimo o pomenu šolskih knjižnic za učenje in poučevanje.
- Spodbujajmo branje na najrazličnejše načine:
– z učenci pripravimo pravljični dogodek,
– organiziramo pogovor o prebranih knjigah,
– izberimo in berimo najljubšo pesem,
– učenci naj pripravijo priporočilni seznam treh slovenskih knjig,
– obisk druge knjižnice, npr. srednješolske, splošne,
– ureditev knjižnega kotička po učilnicah,
– navajanje virov in literature (za učence 3. triletja).
- Organizirajmo natečaje:
Literarni natečaj
Napišimo pesmi, kratke zgodbe na temo “knjižnica”, napišimo ocene knjig. Predstavimo pisatelja ali pesnika in svojo najljubšo knjigo.
Likovni natečaj
Rišemo junake iz knjig. Izdelajmo alternativno naslovnico za znano knjigo. Si predstavljaš sanjsko šolsko knjižnico?
Kakšna bo knjižnica leta 2050?
Oblikovalski natečaj
Oblikujmo majice za učence in knjižničarje. Oblikujmo maskoto knjižnice.
Fotografski natečaj:
JAZ ♥ šolsko knjižnico.
(Povzeto po: http://www.zbds-zveza.si/?q=node5/mesec_solskih_knj2018, 3. 10. 2018)